Business English

• 13.15 Uhr
  • Raum K 143

Leitung: Frau Bengs

Schon seit einigen Jahren wird im Rahmen des GTA-Angebots der Kurs 'Business English' durchgeführt.

Das Projekt ist einstündig und offen für Schüler der Klassen 9 bis Q4.

Anforderungen und Themen werden der jeweiligen Gruppe angepasst – insofern bitte, falls Interesse vorhanden ist – zum ersten Vorgespräch kommen!
Man kann auch erst einmal 'Schnupperstunden' absolvieren.

Für sehr interessierte Schüler gibt es die zusätzliche Möglichkeit an einem Wettbewerb teilzunehmen, der vom American-German Business Club veranstaltet wird: 'Entrepreneurs of Tomorrow', den Liebigschüler in der Vergangenheit auch schon erfolgreich absolviert und Preise gewonnen haben.

Den endgültigen Termin des Projektes möchte in Abstimmung mit den Schülern festlegen.

" In today's businessworld it is essential to be absolutely fluent in English, normal school lessons can hardly enable the student to reach that level. For that reason the course 'Business English' tries to prepare students to discuss job, economic and financial questions with greater fluency. Smaller groups and interested students create a climate in which everybody feels encouraged and motivated to talk.

Recent courses covered a variety of topics:
Education, university studies (national/international degrees), practical work experience, careers, job application, curriculum vitae, office communication, women and work, economic and political questions, European topics, financial crisis, globalization, management, motivation, company structures.

Material used in the courses:
Internet sources (watching and understanding English and American news programmes), newspaper and magazine articles (for example: Business Spotlight), study books, tape recordings.

Take your chance and obtain a certificate in 'Business English' - it might impress your future employer."

flaggen

flaggen flaggen